Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Sanna Clarin - 10 oktober 2012 14:27

Ojojoj vad han plågar mig PT Carl and I löve it!

Igår va första riktiga passet som vi körde. Började med att göra det jobbiga, invägning, mättning av armar, lår och mage m.m Men va inte så farligt ändå kommer bli bättre sen ju så får ha det i huvudet.


Sen va det bara att köra på och då fick jag göra lite tester så man har något att jämföra med om ett tag så man kan se skillnaden. Jag fick köra så många armhävningar jag orkade, häva upp mig själv, sen ligga på rygg och ha benen på en boll och dra in den mot rumpan, sen ligga med benen på bollen och göra vidringar med kroppen. Va riktigt gött. Sen fick jag köra på roddmaskinen 4 min så långt jag orkade och blev 986 meter vilket gjorde PT Carl lite nervös för va bara 100 meter efter honom när han hade kört den tidigare under dagen.

Körde benpress med där han tyckte jag imponerade, kul att höra att man kan det ibland med, hahah.

Sen va det passet över.


Idag blev det lite mer kondis på schemat vilket jag inte va lika nervös över som med styrkedelen.

Började med bandet med 10 graders lutning i 10 min sen blev det max på 15 grader och då blev det jobbigt. Men kändes gött kunde små prata lite medans i alla fall e ju ett bra tecken att man orkar lite i alla fall.

Efter det blev det stepmaskinen 10 min och wow där va det tungt. Lite intervaller och sånt.

Men plågan va inte slut nej nej då hämtade snälle Carl en 6 kg boll som jag skulle lyfta upp över huvudet sen ner på golvet och hoppa ut med benen raklånga (vilket de inte ville så blev lite böjda) 10x3 med 30 sek vila mellan varje.

Sen va det upp och ner på en bänk med att kliva upp och högt upp med knät så höll jag på 30x3. Ser fan lätt ut men e fan apjobbigt!!!

Som avslutning blev det rodd och köra 120 m x10 men hann bara med 5 intervaller för tiden räckte inte vilket va tur för va helt slut och skakis i benen.

Så va det hem och laga till dagens lunch som blev 1 bit lax med ½ dl ris och spenat och en klick tzatziki. Vilket va super duper gött!!!!

Väldig bra matsedel faktiskt allt verkar riktigt gott. Så detta ska säker gå alldeles strålande bra.

 

Nej nu ska jag vila en stund och ladda inför aerobicsen och zumban senare.

 

Over and out

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards